آرشیو خرداد ماه 1399

هر آنجه در مورد فولاد و آهن بايد بدانيد.

پيش از خريد آهن آلات، اين نكات مهم را بدانيد!

۵۹ بازديد

حضور بنگاه هاي ديجيتالي در عرصه هاي گوناگون براي انجام كسب و كار آنهم بصورت مدرن و اينترنتي در كشور عزيزمان ايران بيش از پيش در دنياي مجازي خود را نمايان نموده و هر روز نيز به تعداد آنها افزوده مي شود. و اين بنگاه ها قيمت آهن را اعلام ميكنند.

كسب و كارهائي نظير خريد و فروش آهن آلات نيز از اين قاعده مستثني نبوده اند و در سالهاي اخير، تعداد بنگاه هاي ديجيتالي و شركتهاي بازرگاني فعال در اين عرصه نيز روز به روز روند رو به رشدي را داشته اند .

در اين ميان، افراد حقيقي و حقوقي، شركتها و بنگاه هاي گوناگون در ميان نوسانات شديد بازار آهن آلات، درصدد تامين حداكثر نياز مشتريان هستند، اما از آنجائي كه دسته هاي گوناگوني از نيازها، عموم مردم را نيز بسمت اين بازار سوق مي دهد، لازم مي دانيم نكاتي مهم را در اينجا بيان نمائيم كه به شما در امر خريد انواع آهن آنلاين از اين شركتها و يا بنگاه ها كمك شاياني مي نمايد .

ورق آلياژي ck45

۶۰ بازديد

ورق Ck45 از دسته ورق هاي آلياژي ضد سايش و پر كاربرد بوده كه داراي سختي 160 الي 190 برينل مي باشد. فولاد Ck45 از دسته فولاد هاي متوسط كربن است كه داراي تركيب شيميايي 0.35% كربن، 0.25% سيليسيوم و 0.65% منگنز مي باشد. اين ورق در برابر زنگ زدگي و خوردگي مقاوم نيست كه علت آن عدم وجود عنصر كروم است. ck45 را مي توان يكي از پر استفاده ترين ورق هاي آلياژي در صنايع ماشين سازي دانست كه با توجه به قيمت مناسب آن در صنايع مختلف ديگري نيز كاربردهاي فراواني دارا مي باشد.

در حال حاضر واردات ورق 1.1191 يا همان ck45 از كشورهاي اوكراين و كره جنوبي در ضخامت هاي 3 الي 50 ميلي متر وارد مي شود. اين ورق را در استاندارد SAE با نام 1045 ناميده ميشود. دماي فورجينگ اين ورق بين ۸۵۰ تا ۱۰۵۰ درجه سانتي گراد است و دماي تمپر (بازپخت) آن ۵۵۰ تا ۶۶۰ درجه سانتي گراد است.

براي دريافت قيمت ورق st52 قيمت ورق آلياژي قيمت لوله مانيسمان قيمت آهن با تجارت فلز تماس بگيريد.

تعمير قفل ديجيتالي

۶۱ بازديد

همانطور كه در مقالات قيلي سايت گفتيم قفل ديجيتالي نسل جديدي از قفلهاي درب هاي ورودي ساختمان ها و آپارتمان ها است كه براي دسترسي سريعتر و آسان تر و همچنين افزايش امنيت بر روي دربها نصب ميشود، معمولا برخلاف قفل هاي مكانيكي كه تنها از يك مغزي مكانيكي ساخته شده اند اين قفل ها از سيستم هاي متنوع و پيچيده تري ساخته شده اند. كه ميتوانند امنيت بالاتر و ارامش خاطر را براي شما به ارمغان بياورند.

اين قفل ها از مكانيزم هاي مختلفي براي حفاظت از درب هاي ورودي استفاده ميكنند، كه شامل: شناسايي رمزي، اثرانگشت، مگنت، كارتهاي مغناتيسي و تشخيص چهره هستند.

  • همچنين قفل هوشمند يا همان ديجيتال از سيستم هاي امنيتي پيچيده اي نيز استفاده ميكند كه برخي از انها مواردي مانند:
  • سيستم ضد شوك: به اين معني كه قفل در اثر وارد شدن شوك يا نيروي الكتريكي غير مجاز از كار نخواهد افتاد.
  • سيتم اعلام حريق: در زمان آتش سوزي اين سيستم شما را با خبر خواهد كرد تا بتوانيد به موقع از خانه خراج شويد.
  • قفل خودكار: اين سيستم حتي اگر فراموش كنيد پس از خروج از خانه درب را قفل كنيد، پس از ۳ ثانيه درب را به صورت خودكار قفل خواهد كرد.
  • قفل كودك: اين سيستم شما را در نگهداري از كودكانتان ياري خواهد كرد، به اين معنا كه ديگر نيازي نيست نگران بيرون رفتن كودكتان از خانه باشيد.

نقاشي ساختمان چيست؟

۶۳ بازديد

تعريف نقاشي ساختمان: پوشاندن سطوح مختلف با استفاده از رنگ براي جذابيت و زيبايي هر چه بيشتر مكان هاي مختلف.

تعريف نقاش ساختمان : فردي حرفه اي و با تجربه كه در پوشاندن سطوح از مهارت و تخصص كافي برخوردار است. با انواع رنگ، ساخت رنگ هاي جديد و بكارگيري رنگ هاي تخصصي آشنايي كامل دارد و بهترين نتايج را به مخاطب خود ارائه مي نمايد.

رنگ ها چطور ساخته مي شوند؟

رنگ دانه هاي رنگي كوچك رنگ هاي شيميايي را تشكيل مي دهند كه عموما به حالت پودري شكل هستند. در برخي موارد خاك رس به عنوان مواد طبيعي براي ساخت رنگ دانه ها مورد استفاده قرار مي گيرد. براي ساخت رنگ مي توان رنگ دانه ها را با آب، روغن و يا ساير مواد شيميايي تركيب كرد. بهتراست اين تركيب بگونه اي انجام شود تا به خوبي بر روي سطوح بچسبند و مقاومت بالايي داشته باشند.

در بهترين حالت ممكن مي توان رنگ ها را از بازار بصورت آماده تهيه كرد كه زحمت ساخت را هم نداشته باشيد. ساخت رنگ از آن جهت است كه برخي نقاشان ساختمان به دليل مهارت و علاقه خاصي كه به رنگ ها دارند ميتوانند رنگ هايي را توليد كنند كه هيچ برندي قادر به ساخت آن نيست. اين فرمول ها مختص كاتالوگ رنگ نقاشي ساختمان مدرنخودشان است و كسي جز اين نقاشان از فرمول اسرار آميز ان مطلع نيست.

گاه رنگ چنان نقش مهمي در زندگي اين افراد پيدا مي كنند كه در هر صورت بدون صرف وقت زياد و اتلاف زمان قادر هستند رنگ هاي جذاب و ديدني را براي مشتريان خود بسازند كه بسيار تحسين بر انگيز است.

تاريخچه توليد پروفيل

۶۰ بازديد

تاريخچه توليد پروفيل : مقاطع توخالي به علت خواص فوق العاده اي كه دارند ، از زمان هاي قديم مورد شناخت بوده اند.
براي مثال پل قوسي كه در اسكاتلند ساخته شد (در سال ۱۸۹۰ با طول ۵۲۱ متر) ، اين پل به علت اين كه آن زمان شيوه و روش ديگري براي توليد مقاطع HSS در دسترس نبود ، با استفاده از ورق هاي رول مانند كه به هم پرچ شده بودند ساخته شده است.
در همان قرن اولين توليد كارخانه اي مقاطع توخالي كه به صورت دايره اي بود توسط برادران مانسمن (Mannesmann) پيشرفت داده شد كه رول هاي ورق را به صورت اوريب سوراخ كرده و امكان ساخت مقاطع را ممكن ساخت .
اين پروسه تكامل و پيشرفت داده شد توسط پيگر (pilger).
چند سال بعد ساخت مقاطع توخالي با ضخامت كمتر و بدون درز جوش انجام گرفت.
در اوايل قرن قبل ، يك مرد انگليسي به اسم whitehouse جوش مقاطع توخالي را پيشرفت داد.
اگر چه توليد مقاطع توخالي دايره اي بيشتر مورد استفاده قرار گرفت ، بعد از پيشرفتي كه در جوش يكپارچه اين مقاطع توسط يك مرد آمريكايي به نام فرتز (Fretz) اختراع شد.
بعد از جنگ جهاني دوم صنعت جوشكاري جهش و پيشرفت چشمگيري كرد.
ورق توليد كننده ي اين مقاطع به آساني و بدون درز جوش به هم جوش خورد تا مقطع تو خالي ساخته شود.
برش نهايي مورد نياز مقاطع توخالي دايره اي و مستطيلي به طور قابل ملاحظه اي توسعه يافت توسط دستگاهي كه مولر (Müller) اختراع كرد .
يكي از راه هاي حل كردن مشكل اتصال اين مقاطع استفاده از بست پيش ساخته است كه در سال ۱۹۳۷ توسط Mengeringhausen ساخته شد.
اين بست ساخت سازه هاي فضايي بزرگ را امكان پذير كرد .
در سال ۱۹۵۲ مقاطع توخالي مستطيلي توسط دو فرد Stewart , Lloyds ساخته و توسعه داده شد. اين نوع مقاطع همانند مقاطع دايره اي توليد و بريده مي شود و فقط در انتها با رول هاي مختلف شكل گيري مي شود.
در دهه ۵۰ تمامي مشكلات توليد , جوش و قطع اين مقاطع حل شد و تنها مشكل باقي مانده, اتصالات بدون استيفنر اين نوع مقاطع بودند.
اولين طراحي هاي مقدماتي براي اتصالات خرپايي مقاطع توخالي دايره اي توسط Jamm در سال ۱۹۵۵ صورت گرفت و تا به امروز در حال تحقيق و گسترش مي باشد.
تحقيقات صورت گرفته براي طراحي مقاطع توخالي مستطيلي از سال ۱۹۶۰ در اروپا با استفاده از بسياري از آزمايش ها, تئوري ها و اختراع ها انجام گرفت كه اكثراً اسپانسر آنCIDET مي باشد.
علاوه بر اين در ۲۵ سال گذشته, تحقيقات زيادي در رفتار خستگي و جنبه هاي ديگر مانند پر كردن آن ها با بتن ، مقاومت در مقابل آتش سوزي ، بار باد و مقاومت در مقابل خوردگي انجام شد.

منبع