آرشیو تیر ماه 1399

هر آنجه در مورد فولاد و آهن بايد بدانيد.

لوله برق

۵۲ بازديد

لوله برق وسيله اي است براي پوشش دهنده هاي هادي برق كه از داخل آن عبور مي دهند براي جلوگيري از صدمه ديدن هادي برق يا سيم و محافظ جان افراد در برابر تماس نا خواسته با سيم برق و هادي ها مي باشد. لوله برق در سازه هاي مسكوني، تجاري، اداري، صنعتي، ورزشي و كليه سازه هايي كه سيم برق و هادي هاي الكتريكي استفاده مي كنند كاربرد دارد. در گذشته سيم برق سازه ها وتاسيسات را بدون پوشش و عايق عبور مي دادند كه داراي معايب زير بود: عدم تعويض و تقويت كابل يا سيم برق در ديواره ها و كف سازه تماس ناخواسته انسان با سيم و يا رساناي برق اتصال به بدنه ساختمان وانتقال برق به تمامي قسمت ها پايين آمدن ولتاژ برق ايجاد آتش سوزي در اثر اتصال برق و آتش گرفتن سيم برق بعد از گذشت زمان و پيشرفت تكنولوژي و اختراع لوله برق به سرعت در صنعت ساختمان و انتقال برق كاربرد بسيار بالايي پيدا كرد. لوله برق از طريق اتصالات به هم مرتبط مي شوند و در ديواره ها و كف ساختمان قرار مي گيرند براي رد كردن كابل و سيم برق از وسيله اي به نام فنر استفاده مي شود.

رده بندي لوله‌هاي فولادي

۶۴ بازديد

انواع مختلفي از لوله‌ فولادي با توجه به مشخصات و خواسته‌هاي مشتري، در دسترس هستند. لوله‌ها كاربردهاي گسترده‌اي در صنايع مختلف و ساختمان‌سازي دارند كه با استانداردهاي مختلفي معرفي مي‌شوند. بطوركلي، براي انتخاب آنها معمولا از سه استاندارد ANSI، DIN و BN  استفاده مي‌شود.

رده لوله اصطلاحي رايج در بازار براي بيان ضخامت و به دنبال آن وزن لوله مي‌باشد. اين پارامتر در واقع همان مقدار اسكجول يا گاهي اوقات معادل شاخص استاندارد ضخامت ( شاخص وزني ) مي‌باشد. اسكجول معياري است كه براي تعيين ضخامت جداره لوله‌ها بيشتر از شاخص وزني مورد استفاده قرار مي‌گيرد. معيار رده لوله در واقع در سال 1939 توسط موسسه استاندارد آمريكا (American National Standards Institute _ ANSI )، براي لوله‌ها از سايزهاي اصلاح شده لوله‌هاي آهني به وسيله كاهش اندكي در ضخامت جداره آن‌ها ( با ثابت نگهداشتن قطر خارجي) استفاده شد، به طوري كه وزن واحد طول با وزن آهني ( كه ديگر توليد نمي‌شوند ) يكسان در نظر گرفته شد.

لوله مانيسمان لوله گالوانيزه

چه رنگ‌هاي بدون بو هستند

۵۸ بازديد

رنگ هاي روغني كه پايه حلالي آنها تينر است هنوز هم انتخاب اول براي قيمت نقاشي ساختمان است. اما بوي آزار دهنده تينر و حلال هاي روغني آنها بسيار آزاردهنده است، به همين دليل هم اين روزها رنگهاي بر پايه آب و بي بو كه سازگار با محيط زيست هم هستند به بازار آمده اند، به اين دليل كه اين رنگ ها در هنگام استفاده هيچ بويي ندارند و ميتوانند به انتخابي مناسب براي نقاشي ساختمان تبديل شوند.

چه رنگ‌هاي بدون بو هستند

همانطور كه در مقالات قبلي گفتيم براي اينكه رنگ ها پس از نقاشي خشك شوند نياز به حلال دارند، حلال ها ميتوانند تينر، محصولات پتروشيمي و يا اب باشند، به طور كلي رنگ هايي كه با حلال هايي مانند تينر رقيق ميشوند بوي نامطبوع مجصولات پتروشيمي و نفتي ميدهند.

اما همانطور كه گفتيم برخي از رنگ ها نيازي به تركيب شدن با محصولات پتروشيمي را ندارند و حلال آنها آب است. به همين دليل هم سازگاري زيادي با محيط زيست دارند.