تاريخچه توليد پروفيل

هر آنجه در مورد فولاد و آهن بايد بدانيد.

تاريخچه توليد پروفيل

۶۰ بازديد

تاريخچه توليد پروفيل : مقاطع توخالي به علت خواص فوق العاده اي كه دارند ، از زمان هاي قديم مورد شناخت بوده اند.
براي مثال پل قوسي كه در اسكاتلند ساخته شد (در سال ۱۸۹۰ با طول ۵۲۱ متر) ، اين پل به علت اين كه آن زمان شيوه و روش ديگري براي توليد مقاطع HSS در دسترس نبود ، با استفاده از ورق هاي رول مانند كه به هم پرچ شده بودند ساخته شده است.
در همان قرن اولين توليد كارخانه اي مقاطع توخالي كه به صورت دايره اي بود توسط برادران مانسمن (Mannesmann) پيشرفت داده شد كه رول هاي ورق را به صورت اوريب سوراخ كرده و امكان ساخت مقاطع را ممكن ساخت .
اين پروسه تكامل و پيشرفت داده شد توسط پيگر (pilger).
چند سال بعد ساخت مقاطع توخالي با ضخامت كمتر و بدون درز جوش انجام گرفت.
در اوايل قرن قبل ، يك مرد انگليسي به اسم whitehouse جوش مقاطع توخالي را پيشرفت داد.
اگر چه توليد مقاطع توخالي دايره اي بيشتر مورد استفاده قرار گرفت ، بعد از پيشرفتي كه در جوش يكپارچه اين مقاطع توسط يك مرد آمريكايي به نام فرتز (Fretz) اختراع شد.
بعد از جنگ جهاني دوم صنعت جوشكاري جهش و پيشرفت چشمگيري كرد.
ورق توليد كننده ي اين مقاطع به آساني و بدون درز جوش به هم جوش خورد تا مقطع تو خالي ساخته شود.
برش نهايي مورد نياز مقاطع توخالي دايره اي و مستطيلي به طور قابل ملاحظه اي توسعه يافت توسط دستگاهي كه مولر (Müller) اختراع كرد .
يكي از راه هاي حل كردن مشكل اتصال اين مقاطع استفاده از بست پيش ساخته است كه در سال ۱۹۳۷ توسط Mengeringhausen ساخته شد.
اين بست ساخت سازه هاي فضايي بزرگ را امكان پذير كرد .
در سال ۱۹۵۲ مقاطع توخالي مستطيلي توسط دو فرد Stewart , Lloyds ساخته و توسعه داده شد. اين نوع مقاطع همانند مقاطع دايره اي توليد و بريده مي شود و فقط در انتها با رول هاي مختلف شكل گيري مي شود.
در دهه ۵۰ تمامي مشكلات توليد , جوش و قطع اين مقاطع حل شد و تنها مشكل باقي مانده, اتصالات بدون استيفنر اين نوع مقاطع بودند.
اولين طراحي هاي مقدماتي براي اتصالات خرپايي مقاطع توخالي دايره اي توسط Jamm در سال ۱۹۵۵ صورت گرفت و تا به امروز در حال تحقيق و گسترش مي باشد.
تحقيقات صورت گرفته براي طراحي مقاطع توخالي مستطيلي از سال ۱۹۶۰ در اروپا با استفاده از بسياري از آزمايش ها, تئوري ها و اختراع ها انجام گرفت كه اكثراً اسپانسر آنCIDET مي باشد.
علاوه بر اين در ۲۵ سال گذشته, تحقيقات زيادي در رفتار خستگي و جنبه هاي ديگر مانند پر كردن آن ها با بتن ، مقاومت در مقابل آتش سوزي ، بار باد و مقاومت در مقابل خوردگي انجام شد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.