تفاوت ورق گالوانيزه و ورق آلوزينك

هر آنجه در مورد فولاد و آهن بايد بدانيد.

تفاوت ورق گالوانيزه و ورق آلوزينك

۲۴ بازديد

به طور كلي ، فولاد در برابر زنگ زدگي و خوردگي حساس است. عناصر محيطي مانند آب و اكسيژن مي توانند كيفيت ، مقاومت و عمر محصولات فولادي را كاهش دهند. اين تخريب طبيعي فولاد به خوردگي معروف است. اقدامات گسترده اي براي جلوگيري از زنگ زدگي فولاد در حال انجام است. فولاد ورق گالوانيزه موثرترين راه حل براي جلوگيري از زنگ زدگي و خوردگي است. يكي ديگر از اين روشها فولاد آلوزينك است كه از آلومينيوم و روي براي پوشاندن فولاد استفاده مي كند.

 

در اين مقاله سعي داريم تفاوت ورق گالوانيزه و آلوزينك را بررسي كنيم.

 

فولاد Galvalume چيست؟

 

فولاد آلوزينك در سال 1972 ساخته شده است. اين اساساً يك ورق استيل با 55٪ پوشش آلياژ روي - 45٪ آلومينيوم است. تركيب پوشش تفاوت اصلي بين فولاد آلوزينك و فولاد گالوانيزه است. با استفاده از GALVALUME ، آلومينيوم و روي براي مقاومت در برابر خوردگي و ايجاد محافظت در كنار هم كار مي كنند. روي به تنهايي باعث ايجاد زنگ زدگي بيشتر مي شود ، در حالي كه آلومينيوم به تنهايي در برابر تگرگ و ساير نيروهاي آسيب رسان مقاومت نمي كند.

 

 

فولاد گالوانيزه چيست؟

 

ورق گالوانيزه يك ورق فولاد كربني است كه در هر دو طرف توسط يك فرآيند غوطه وري داغ پوشش داده مي شود. يكي از معايب ورق گالوانيزه اين است كه اگر پوشش فلز روي روي فولاد خراشيده شود ، از فولاد محافظت نمي شود و در معرض آسيب قرار مي گيرد.

 

به طور كلي ، گالوانيزه فرآيند استفاده از پوشش روي روي فولاد (يا هر فلز ديگر) براي جلوگيري از خوردگي است. در نتيجه ، گالوانيزه به افزايش عمر مقاطع فولادي و فولادي از جمله لوله گالوانيزه و ورق گالوانيزه كمك مي كند.

 

از فرآيندهاي مختلف مي توان براي گالوانيزه سازي فولاد استفاده كرد ، برخي از آنها عبارتند از:

 

  • غوطه وري گرم
  • الكترو گالوانيزه

 

 صرف نظر از روند ، از گالوانيزه براي محافظت از فولاد در برابر خوردگي استفاده مي شود. پوشش محافظ روي مي تواند در برابر عناصر زيست محيطي مضر مقاومت كند. علاوه بر مقاومت در برابر خوردگي ، فولاد گالوانيزه با دوام و بادوام است. بنابراين ، با نگهداري دقيق ، مي تواند 25 تا 50 سال طول بكشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.