روش هاي تركيب رنگ هاي گرم و سرد:

هر آنجه در مورد فولاد و آهن بايد بدانيد.

روش هاي تركيب رنگ هاي گرم و سرد:

۴۰ بازديد

در يك دسته‌بندي ديگر رنگ‌ها به ۳ دسته با نام‌هاي گرم، سرد و خنثي شناخته مي‌شوند؛ اما منظور از هركدام چيست؟

خانواده‌ي رنگ‌هاي گرم، شامل رنگ‌هايي مثل قرمز، زرد و نارنجي است. اين رنگ‌ها سراسر شور و حرارت‌اند. حس جنبش و تحرك را در ما برمي‌انگيزند يادآور شعله‌هاي آتش و تداعي‌كننده‌ي گرما و حرارت آتش هستند؛ و يا مانند رنگ زرد، آفتاب گرم تابستان را به تصوير مي‌كشند.

تركيب رنگها در نقاشي ساختمان و تركيب رنگرنگ هاي گرم باعث ايجاد حس شور و هيجان و عشق و حرارت ميشوند!رنگ قرمز تاثير زيادي بر ايجاد حس خشم دارد.رنگ‌هاي سرد اما سراسر آرامش و سكون هستند. رنگ‌هايي مثل آبي و سبز و بنفش. آبي تداعي‌كننده‌ي آسمان و آب و سبز هم نمادي از طبيعت و عناصر موجود در آن! به‌طوركلي رنگ‌هاي سرد حس سرما و آرامش ايجاد مي‌كنند.

ثابت‌شده است افراد در اتاقي كه در آن از رنگ‌هاي سرد استفاده‌شده دماي كمتري را احساس مي‌كنند هرچند واقعاً اين‌گونه نباشد! رنگ‌ها اين‌چنين تأثيرات عميقي دارند.
تركيب رنگ هاي سرد در نقاشي ساختمانرنگ هاي سرد نماد نظم و صلح و آرامش اند.رنگ آبي

كاهش دهنده ي ضربان قلب و ضد اشتهاست.كساني كه رژيم كاهش وزن دارند ميتوانند از ظروف يا روميزي هايي با رنگ آبي استفاده كنند.دسته‌ي آخر رنگ‌هاي خنثي هستند كه شامل رنگ‌هايي مثل سفيد، مشكي و خاكستري هستند.

ايجاد رنگ‌هاي گرم:همان‌طور كه گفتيم رنگ‌هاي اصلي عبارت‌اند از زرد و آبي و قرمز كه رنگ‌هاي زرد و قرمز جزء خانواده رنگ‌هاي گرم به شمار مي‌روند. با تركيب اين دو رنگ ميتوان يكي ديگر از رنگ هاي گرم را ايجاد كرد :

زرد + قرمز = نارنجي

اما رنگ نارنجي طيف‌هاي متفاوتي دارد و با توجه به نسبت رنگ‌هاي استفاده‌شده در تركيب، تغيير مي‌كند، مثلاً رنگ قرمز- نارنجي در تركيب خود قرمز ِ بيشتر و زردِ كمتر دارد و يا رنگ  زرد-نارنجي داراي زردِ بيشتر و قرمزِ كمتر است.

بااينكه سبز، جزء رنگ‌هاي سرد به‌حساب مي‌آيد اما همان‌طور كه در چرخه‌ي رنگ مشاهده كرديد مي‌توان با تركيب كردن آن بارنگ زرد، رنگ  زرد- سبز را ساخت كه جز رنگ‌هاي گرم به شمار مي‌رود.

سبز + زرد = سبز-زرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.