مراحل لوله كشي برق ساختمان

هر آنجه در مورد فولاد و آهن بايد بدانيد.

مراحل لوله كشي برق ساختمان

۴۳ بازديد

با توجه به ضرورت و اهميت حفاظت از سيم كشي ساختمان در برابر حوادث، اين عمليات مستلزم رعايت اصول و استانداردهايي خاص و كاربرد تجهيزاتي تخصصي در اين زمينه است.
لوله برق در واقع راهي جهت ايمن سازي مسير سيم ها و جلوگيري از تماس آن با مصالح ساختماني مي باشد.
مراحل لوله كشي برق ساختمان را مي توان به لحاظ زمان بندي، به سه بخش كلي تقسيم نمود:
مرحله اول: زمان شروع به ساخت پروژهمرحله دوم: هنگام تكميل بخش هاي داخليمرحله سوم: بعد از اتمام كليه مراحل داخلي ساختماندر ادامه به بررسي هر يك از اين مراحل بصورت جداگانه خواهيم پرداخت.
1-1# زمان شروع به ساخت پروژهزمان شروع به ساخت پروژه
اولين مرحله در لوله كشي برق ساختمان، پياده سازي سيستم ارتينگ (The Earthing System) توسط تكنسين حرفه اي است كهمطابق با استانداردهاي مربوطه و با نظارت كامل ناظر ساختمان و سازمان نظام مهندسي انجام مي شود.
سپس با طراحي نقشه سيستم برق ساختمان و با ذكر مواردي در اين نقشه كه در ادامه به آن اشاره خواهيم نمود،نقشه بايد به تأييد سازمان نظام مهندسي رسيده و سپس جهت اجرا به روي كار آماده شود.
برخي فاكتورهاي قابل ذكر در نقشه شامل موارد زير است:ق

اضطراريمشخص كردن مكان آنتن مركزيمشخص كردن مكان سيستم آيفونتعيين مكان كليه سوكت هامحل قرار گرفتن جعبه فيوزو…هنگام به اجرا درآوردن نقشه در ابتدا كليه مسيرهاي تعيين شده جهت لوله گذاري و همچنين قوطي هاي مختص به كليد و پريز بايد تراز شده وبا استفاده از دستگاه شيارزن در تمامي اين مسيرها شيار ايجاد شود.

همچنين محل قرار گرفتن قوطي كليدها بايد كنده شده ودر قسمت سقف كاذب نيز محل روشنايي ها با استفاده از دستگاه سوراخ شود.

محل قرار گيري كليه موارد ذكر شده در بالا به علاوه لوله هاي بخش ورودي و خروجي كابل ها و سيم ها بايد تعيين شده وسيني كابل ها كه ابزاري جهت محافظت از كابل ها است، با استفاده از جوشكاري و زدن ساپورت در جاي خود محكم شوند.

لوله هاي تعبيه شده در كف ساختمان نيز بايد با استفاده از روش هايي نظير ماهيچه هاي سيماني در برابر فشار ها و يا صدمات احتمالي پشتيباني و محافظت شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.