روشن نشدن و چشمك زدن چراغ جلوي تلويزيون پاناسونيك

هر آنجه در مورد فولاد و آهن بايد بدانيد.

روشن نشدن و چشمك زدن چراغ جلوي تلويزيون پاناسونيك

۴۰ بازديد

روشن نشدن و چشمك زدن چراغ جلوي تلويزيون پاناسونيك دليل مراجعه برخي از مراجعين بخش تعمير تلويزيون رايان است كه دليل اين ايراد را نمي‌دانند. در ادامه راجع به اين مسئله توضيحات بيشتري مي‌دهيم.

پاناسونيك در تلويزيون هاي خود از نوعي عيب ياب داخلي استفاده كرده است كه رابط كاربري آن از طريق چشمك زدن چراغ جلوي تلويزيون است.وقتي يكي از قطعات يا بردهاي داخلي تلويزيون پاناسونيك معيوب مي شود و عملكرد آن مختل مي‌شود مدار محافظ ناظر بر آن قطعه، فعال شده و پيامي به سيستم كنترل دستگاه ارسال مي كند. سيستم كنترل مركزي تلويزيون، براي جلوگيري از سرايت ايراد به قطعات ديگر تلويزيون را خاموش مي‌كند. براي مشخص شدن محدوده ايراد و قطعات معيوب و سهولت عيب يابي و تعمير تلويزيون پاناسونيك، چراغ جلوي تلويزيون يا همان لامپ پاور دستگاه شروع به چشمك زدن مي‌كند. تعداد چشمك‌ها مشخص كننده قطعه خراب تلويزيون است.

روشن نشدن و چشمك زدن چراغ جلوي تلويزيون پاناسونيك

تعداد چشمك‌ها، يك تعداد ثابت است و با يك مكث كوتاه پشت سر هم تكرار مي‌شود. به بيان ساده‌تر چراغ پاور تلويزيون نسبت به محدوده خرابي و قطعاتي كه آسيب ديده و از كار افتاده‌اند، تعداد مشخصي چشمك مي زند و مكث 2 ثانيه‌اي مي‌كند و مجددا همان تعداد چشمك را تكرار مي كند. براي ايرادهاي مختلفي كه ممكن است در تلويزيون پاناسونيك ايجاد شود تعداد چشمك‌هاي مشخص در نظر گرفته شده است.

بعنوان نمونه در نظر بگيريد كه در يكي از مدل هاي تلويزيون پلاسما پاناسونيك برد scan دستگاه دچار خرابي شود. در اين حالت بعد از اينكه تلويزيون را روشن مي كنيم چراغ پاور تلويزيون چند بار چشمك سبز مي‌زند اما بجاي آنكه تصوير تلويزيون ظاهر شود، تلويزيون خاموش شده چراغ جلوي تلويزيون شروع به چشمك زدن مي كند و 7 بار چشمك مي زند. بعد از 7 بار چشمك زدن، لامپ پاور تلويزيون پاناسونيك براي 2 ثانيه خاموش شده و سپس مجددا 7 بار چشمك مي‌زند. اين تكرار چشمك ها تا خاموش كردن تلويزيون و يا جدا كردن دستگاه از برق ادامه دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.