كاربردهاي ورق سياه

هر آنجه در مورد فولاد و آهن بايد بدانيد.

كاربردهاي ورق سياه

۷۱ بازديد

آهن آلات در دو دسته كلي آهن آلات صنعتي و آهن آلات ساختماني تقسيم مي شوند. سپس اين دو گروه اصلي خود به دسته هاي جزئي تري تقسيم مي شوند. ورق ها به صورت رول فرم و شيت به بازار عرضه مي شود. از انواع ورق ها مي توان به ورق سياه معمولي و ورق سياه صنعتي اشاره كرد. كه داراي تكنولوژي ساخت متفاوتي است. استانداردهاي مورد استفاده براي ساخت ورق سياه معمولي  ST37 مي باشد كه بيشتر در ساختمان ها و سوله ها مورد كاربرد دارد.

 

ورق هاي صنعتي نيز در صنايعي مانند پتروشيمي،سد سازي و …. مورد استفاده قرار مي گيرد. انواع ورق بر اساس دو نوع نورد با نام هاي نورد گرم و سرد توليد مي شود .در نورد گرم محصول خروجي ورق سياه نام دارد و در نورد سرد محصول خروجي ورق روغني ناميده مي شود. ورق هاي فولادي سياه با نام Hot Rolled Sheet شناخته مي شوند. ورق گالوانيزه گرم نيز از نوعي فولاد كم كربن با نام 36A و 1011A ساخته شده است. جوش پذيري بالا از خاصيت هاي 36A مي باشد. اما در مقابل آن 1011A استحكام بالايي داشته و ساخت ظروف از مزاياي  آن مي باشد.

.براي اطلاع از قيمت ورق سياه و قيمت ورق روغني و قيمت ورق آلياژي به وبسايت تجارت فلز مراجعه كنيد

فولادهاي نورد گرم در مقايسه با ورق هاي نورد سرد سطح نازكتري دارند. ورق سياه در دماي بالا در كارخانه ها توليد مي شود در نورد گرم با رسيدن دماي تختال ها به 1280 درجه سانتي گراد در كوره هاي پيش گرم كن و پوسته زدايي در نورد هاي اوليه و نهايي نورد شده و ضخامت آن به مرور كاهش مي يابد تا به 1.2 تا 16 ميلي متر برسد و سپس به صورت كويل به بازار عرضه مي شود. گاها مجموعه كارهايي مانند كم كردن وزن كلاف،بهبود خواص مكانيكي، تسطيح ورق، برش سبك و سنگين ورق به منظور عمليات تكميل كننده نورد گرم انجام مي شود

 

حالا چرا به ورق نورد گرم ورق سياه گفته مي شود؟

در نورد گرم اجزاي تشكيل دهنده ورق در دماي بالا ذوب مي شود كه به اين خاطر رنگ آن مات است و به دليل مات بودن آن را بانام ورق سياه در بازار مي شناسند.

 كاربرد هاي ورق سياه

با توجه به نوع استاندارد خاصي مه در ساخت ورق سياه استفاده مي شود. كاربردهاي متفاوتي در صنعت ساختمان ، تانكر سازي ، خودروسازي ، مخازن خاص ، كشتي سازي و صنايع سنگين فلزي و ... دارد.

 ضخامت ورق سياه

ضخامت ورق سياه در ابعاد متفاوتي از  1/5 ميلي متر تا 100 ميلي متر در بازار موجود مي باشد. علاوه بر استانداردها ، ضخامت ورق نيز بر قيمت ورق سياه و وزن ورق سياه تاثير مي گذارد. ابعاد ورق سياه از عرض هاي ورق سياه مي توان به 100 سانت و 125 سانت و 150 سانت و 200 سانت اشاره كرد كليه اين ابعاد از نظر طولي محدوديتي نداشته و متناسب با نيازها توليد مي شود. شما مي توانيد قيمت ورق سياه را با كليك بر روي لينك قيمت روز ورق سياه مشاهده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.